Pilates

3292935

Pilates  – huippuunsa hiottu kehonhallintatekniikka!

Pilates on viime vuosina suurta suosiota saavuttanut terveysliikuntalaji, jossa yhdistyvät sekä kehon että mielen hallinta.

Jokainen Pilates-harjoitus vahvistaa kehon syviä tukilihaksia ja on samanaikaisesti vatsalihasharjoitus. Harjoitusten tehokkuus perustuu siite, että opitaan kytekmään oikeat lihasryhmät töihin ja yhdistämään liikkeet oikeanlaiseen, liikkeitä tukevaan hengitykseen.

Pilates-tunnit koostuvat harjoituksista, jotka tehdään omaa kehoa työkaluna käyttäen. Kaikki kehon lihasryhmät saavat mahdollisimman monipuolisesti liikettä. Pilates-tunnilla syvät lihasryhmät löytyvät ja kadonnut kontakti omaan kehoon palautuu. Pilates sopii kaikenikäisille ja -kuntoisille miehille ja naisille. Huomaat – ja tunnet – menetelmän positiivisen vaikutuksen kehossasi välittömästi, olitpa sitten vasta-alkaja tai hieman kokeneempi liikkuja

Pilateksen perustason tunnit Kampissa torstaisin klo 18.30-19.30.
Ilmoittautumiset ryhmään puhelimitse 044 540 1057, saata vastausviestissä ovikoodin.

Muutamat hyvin suunnitellut liikkeet, oikein suoritettuna tasapainoisessa järjestyksessä, ovat parempia kuin tunteja kestävä huolimaton voimistelu tai pakotettu vääntely
-Jospeh Pilates-

Mitä saavutat säännöllisellä pilates-harjoittelulla

  • voimakkaan ja sulavalinjaisen lihaksiston
  • notkean ja elastisen vartalon
  • Vahvan luuston ja terveen selän
  • hyvän kehon hallinnan ja tuntemuksen
  • Kestävyyttä ja koordinaatiokykyä
  • Kehon todellista hallintaa
  • hyvän keskittymiskyvyn ja ryhdin

Pilates-harjoittelu vahvistaa syviä vatsalihaksiasi ja keskivartaloasi tehokkaasti, kohentaa ja ylläpitää ryhtiäsi sekä pitää selkäsi terveenä.
Menetelmän avulla voit harjoittaa itsellesi tasapainoisen ja vahvan lihaksiston sekä joustavat nivelet ja hyvän lihasvenyvyyden.

Muutokset parempaan ovat havaittavissa melko lyhyessä ajassa riippuen tietenkin harjoittelun intensiivisyydestä ja harjoituskertojen määrästä.

SUOMEN PILATESYHDISTYS